Dlaczego my?

Ponieważ ogromna wagę przywiązujemy do dokładnej diagnozy podopiecznych oraz właściwego doboru terapii

lat doświadczenia

terapeutów

sal terapeutycznych

grupy przedszkolne

Nie pracuję z Autystykami, Dyslekstykami, ADHD-owcami, Zaburzeniami i Chorobami. Pracuję z wyjątkowymi ludźmi.
Ogromnaąwagę przywiązuje do dokładnego zdiagnozowania potrzeb i oczekiwań podopiecznych Ośrodka oraz właściwego doboru terapii.
Dbam o to, by praca w Ośrodku NEUROMIND przebiegała zawsze według najwyższych standardów.
Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości dotyczące rozwoju swojego dziecka lub chcesz wesprzeć je w pokonaniu konkretnych wyzwań, umów się na osobistą konsultację. Chętnie porozmawiam.

mgr Małgorzata Tchurz

Terapeuta neurorozwojowy, Właściciel Ośrodka

KROK 1 – KONSULTACJA

Wstępne konsultacje pomagają ustalić strategię działania. Czy mam się udać do psychologa, czy psychiatry? Czy zapisać dziecko na terapię biofeedback, czy może pomyśleć nad łagodnymi lekami wyciszającymi?
Wiele rodziców z którymi rozmawiam nie wie jakie działania podjąć. Jest dużo możliwości, tylko które z nich są najlepsze w ich przypadku? Znalezienie skutecznego rozwiązania może być bardzo obciążające i stresujące. Konsultacja w naszym ośrodku pomaga zdjąć ciężar tej odpowiedzialności. Wychodzę z założenia, że rolą rodzica jest kochać, wspierać i troszczyć się o dziecko. Dostrzegając problem rodzic wywiązuje się z tej roli idealnie. Dalsza praca należy już do specjalisty. To on, przy stałym kontakcie z rodzicem, powinien określić, jakie działania podjąć, by pomoc była naprawdę skuteczna. Mając wiedzę, doświadczenie oraz szeroką ofertę terapii i specjalistów pełnych pasji można ustalić skuteczne działania.

KROK 2 – DIAGNOZA

Diagnoza pozwala ustalić przyczyny trudności oraz ustalić szczegółowy plan terapii. Diagnoza jest także punktem odniesienia, który pozwala oceniać skuteczność podjętych działań.
Terapia Biofeedback bez skutecznej i pełnej diagnozy może nie trafiać w sedno problemu. Diagnoza w terapii słuchowej pozwala dobrać indywidualny program treningowy. Każdy człowiek jest inny. Opisywanie samych objawów i trudności może nie być wystarczające. Wnikliwa diagnoza daje pewność, że podejmowane działania są naprawdę potrzebne i skuteczne. Czasem opisywana trudność wymaga tzw. diagnozy klinicznej, która pozwala określić rodzaj jednostki chorobowej. Diagnoza kliniczna daje uprawnienia do ubiegania się o wsparcie finansowe wśród różnych instytucji. Często jest to pierwsze działanie, które otwiera drzwi do kompleksowej i profesjonalnej terapii. Zadaniem specjalisty jest doradzenie, czy w konkretnym przypadku są podstawy do wykonania opisywanej diagnozy i pokierowanie rodziców w odpowiednie miejsce.

KROK 3 – TERAPIA

Nie ma jednej, jedynej terapii cud. Zazwyczaj pojedyncza trudność lub choroba dotyka wielu sfer życia. By skutecznie działać potrzebne jest kompleksowe działanie.
Np. dziecko z Zespołem Aspergera ma zawężona dietę, jest ‘niezgrabne’ ruchowo, często nadruchliwe, ma narastające trudności szkolne i wyzwania związane z relacjami w grupie. Osoba, która na pierwszym planie dostrzega własne trudności z koncentracją uwagi odczuwa także częste podenerwowanie, niepokój i notoryczne zmęczenie. Jedno wyzwanie może dotyczyć zarówno sfery emocjonalnej, poznawczej jak i ruchowej. Z doświadczenia wiemy, że skuteczne działania często powinny obejmować terapie związane ze sferami życia, w których widoczne są objawy. W ośrodku Neuromind oferujemy różne terapie, których połączenie może znacznie przyspieszyć efekty. Dodatkowo specjaliści zajmujący się daną terapią pracujący w jednym ośrodku mają szansę konsultować się ze sobą i uzupełniać swoje działania. Połączenie różnorodnych terapii oraz współpraca osób, które je realizują pozwala odnieść sukces. Nie chodzi o ilość, ale o jakość. Motywujemy i organizujemy działania.

KROK 4 – WSPARCIE

Wybór działań, które mają pomóc dziecku lub osobie dorosłej w nabyciu konkretnych umiejętności wymaga doświadczenia, wiedzy i starannego przemyślenia. Nie można traktować działań terapeutycznych jak „szwedzkiego stołu”.
Dziś wybiorę tę terapię, za tydzień usłyszę o jakiejś nowości, a za miesiąc spróbujemy jeszcze czegoś innego… Warto dowiadywać się o nowościach i próbować. Ale dobrze, jeśli te działania koordynuje doświadczony specjalista. Umiejętności np. mowa, czy koncentracja uwagi nie pojawią się, bo zastosuje się „terapię cud”. Dochodzi się do nich etapami, tak jak dzieje się to w naturalnym rozwoju dziecka. Dlatego staramy się pomagać naszym podopiecznym w określeniu kiedy i na jakim etapie można spróbować podjąć określone działania. Dzięki temu zwiększamy szansę na ich skuteczność. Często jest tak, że dziecko z trudnościami w koncentracji uwagi powinno popracować nad ogólną kontrolą swojego ciała, żeby móc przejść do terapii specjalizującej się w treningu koncentracji. By dziecko zaczęło mówić czasem nie wystarczy masaż logopedyczny i wywoływanie głosek, ale jednoczesna praca nad umiejętnością naśladowania współpracy i koncentracji. Na konsultacjach dzielimy się tą wiedzą. Dzięki takiej pomocy podopieczni Neuromind nie podejmują chaotycznych działań, ale przemyślane zaplanowane i skuteczne kroki. Sukces cieszy obie strony.
Z naszymi podopiecznymi jesteśmy w stałym kontakcie. Podpowiadamy, jak i gdzie uzyskać pomoc finansową potrzebną do kontynuowania terapii. Cieszymy się z najmniejszych sukcesów, dyskutujemy o pojawiających się trudnościach. Słuchamy i rozmawiamy.

Formularz kontaktowy

Masz pytania?

Możesz do nas napisać, korzystając z poniższego formularza.
Zapewniamy, że przeczytamy i odpowiemy na każdą wiadomość 🙂

11 + 9 =

Facebook