Przykładowe schorzenia : autyzm, Zespół Aspergera, inne wyzwania rozwojowe, mózgowe porażenie dziecięce, zaburzenia okołoporodowe, zespół Downa
Co to jest?
Jest to połączenie różnego rodzaju terapii, które pomagają dziecku w nabywaniu właściwych umiejętności oraz eliminowaniu zachowań niewłaściwych. O doborze zadań i ćwiczeń decyduje terapeuta o konsultacji z rodzicem. W skład terapii indywidualnej mogą wchodzić:
- Ćwiczenia zgodne z programem terapeutycznym (wynikające z diagnozy PEPR)
- Ćwiczenia z teorii umysłu (dla dzieci ze spectrum autyzmu)
- Ćwiczenia zachowania za pomocą historyjek społecznych i różnego rodzaju zadań
- Wybrane ćwiczenia sensoryczne, ćwiczenia z terapii odruchów i terapii taktylnej
- Ćwiczenia z terapii ręki
- Inne według potrzeb dziecka i oceny terapeuty
Na czy polega?
Terapia indywidualna łączyć zadania z różnego rodzaju terapii nie jest monotonna i pozwala oddziaływać całościowo. Najlepsze efekty osiąga się przy większej częstotliwości spotkań (ze względu na krótki czas poszczególnych zadań).
Dla kogo?
Dla dzieci wymagających oddziaływań z różnych sfer, potrzebujących częstej zmiany aktywności. Ważne, by dziecko było kompleksowo zdiagnozowane. Często tego typu terapię można wprowadzić w momencie dobrego poznania potrzeb i możliwości dziecka.
Formularz kontaktowy
Masz pytania?
Możesz do nas napisać, korzystając z poniższego formularza.
Zapewniamy, że przeczytamy każdą wiadomość 🙂
Możesz do nas napisać, korzystając z poniższego formularza.
Zapewniamy, że przeczytamy każdą wiadomość 🙂
Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Wspierania Rozwoju Neuromind, z siedzibą przy ul. Wiejska 12c, 87-800 Włocławek. Dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie zgodnie z Polityką Prywatności znajdującą się pod tym adresem.