Sferze ruchowej, w tym również mowy
Dzieci z MPD bez względu na to, czy opanowały umiejętność chodzenia mają trudności w wykonywaniu płynnych i precyzyjnych ruchów oraz w zachowaniu prawidłowej postawy. Wymagają rehabilitacji ruchowej, by sprawnie i samodzielnie funkcjonować. Również mowa jako część układu związanego z ruchem może być utrudniona. Skala trudności jest naprawdę duża: od trudności z regulacją oddechu i niewyraźną mową po jej zupełny brak.
Sferze sensorycznej
Układ sensoryczny dzieci z MPD funkcjonuje nie do końca sprawnie. Wiele dzieci ma nadwrażliwość dotykową, słabą równowagę, nieprawidłowowści w przetwarzaniu słuchowym.
Sferze poznawczej
Mózgowe porażenie dziecięce nie zawsze wiąże się upośledzeniem umysłowym. Ponieważ możliwości poznawcze, umiejętności oraz wiedza budują się na podstawie doświadczeń, dzieci z MPD ze względu na trudności w rozwoju ruchowym i sensorycznym otrzymują mniej stymulacji w naturalnych warunkach. Dlatego bez względu na zakres i rodzaj trudności związanych ze sferą poznawczą stwierdzić można potrzebę dodatkowego stymulowania tego obszar rozwoju.
W wyborze terapii wiodących i wspomagających, ustaleniu ich częstotliwości i kolejności pomaga terapeuta uwzględniając możliwości i potrzeby konkretnej rodziny
Masz pytania?
Możesz do nas napisać, korzystając z poniższego formularza.
Zapewniamy, że przeczytamy każdą wiadomość 🙂