Diagnoza EEG Biofeedback
Diagnoza pozwala zaplanować bardzo szczegółowy plan terapii. Wykonanie profesjonalnej mini mapy mózgu może wskazać, które obszary mózgu nie funkcjonują prawidłowo, czy trudności spowodowane są łatwym rozpraszaniem się, nadruchliwością, czy może trudnością w dłuższym utrzymaniu uwagi i szybkim ‘męczeniem się’ mózgu. Czasem trudności w nauce mają swoje źródło w silnym stresie, który utrzymując się ‘zabiera’ energię potrzebną procesom poznawczym (zapamiętywanie, uwaga, kojarzenie). Zdiagnozowanie dokładne tych wszystkich przyczyn pozwoli zaplanować skuteczną terapię dopasowaną do potrzeb konkretnego dziecka.
Diagnoza dysleksji metodą Warnkego
Diagnoza ta pozwala stwierdzić, czy trudności p. z czytaniem biorą się z braku zautomatyzowania pewnych cząstkowych umiejętności. Jeśli tak jest, samo ćwiczenie czytania nie daje zbyt dobrych efektów, a skutkuje niestety szczerą nienawiścią dziecka do jakiejkolwiek lektury. Nikt z nas nie lubi przecież robić rzeczy, które przychodzą z trudem. Diagnoza pomaga zaplanować i kontrolować postępy stosując nowoczesny sprzęt do terapii dysleksji.
Diagnoza integracji schematów odruchów
Stopień zintegrowania odruchów świadczy o stopniu dojrzałości układu nerwowego. Czasem trudności w integracji nawet kilku odruchów skutkować mogą: słabą koncentracją uwagi, trudnością z przepisywaniem z tablicy, niskim poziomem graficznym pisma, pobudzeniem ruchowym i/lub emocjonalnym, słabą pamięcią itp. Praca nad odruchami stworzy świetną podstawę do rozwinięcia umiejętności związanych ze sprawnym uczeniem się.
Diagnoza integracji sensorycznej
Trudności z nauką mogą wynikać z zaburzenia procesów integracji sensorycznej. Jeśli tak jest wytrwała terapia pomoże zmniejszyć skalę problemu i ułatwić pokonanie trudności.
Diagnoza słuchowa Johansena
Często rodzice słysząc o diagnozie słuchowej od razu zapewniają, iż ich dziecko słyszy bez zarzutu. Diagnoza audiometryczna Johansena nie ma na celu głównie wykrycie wady słuchu (choć tak też czasem się zdarza), a jedynie sprawdzić czy dziecko odpowiednio reaguje na dźwięki na różnych częstotliwościach. Bardzo często zdarza się bowiem tak, że dziecko idealnie słyszy szept rodziców z drugiego pokoju, natomiast w warunkach klasy szkolnej i hałasu, jaki w niej panuje ma trudności z ‘wyłowieniem’ istotnych informacji, które mówi nauczyciel. Dzieci zakwalifikowane do terapii (na podstawie szczegółowego wywiadu, a następnie diagnozy) po przejściu programu terapeutycznego są wyciszone, łatwiej się koncentrują, reagują mniej emocjonalnie.
Możesz do nas napisać, korzystając z poniższego formularza.
Zapewniamy, że przeczytamy każdą wiadomość 🙂