Neuromind Ośrodek Wspierania Rozwoju

Neofobia żywieniowa, trudności w jedzeniu, wybiórczość pokarmowa, ARFID, PFD

Jedyny kompleksowy program, zapewniający holistyczne wsparcie dla rodzin z trudnościami w jedzeniu

#neofobia #emocjeWjedzeniu #naukaJedzenia #niejadek #wybiórczośćPokarmowa #niejadki #neofobiaPokarmowa #neofobiaŻywieniowa #selektywneJedzenie #trudnościWjedzeniu #wpsarcieWjedzeniu #autyzmIjedzenie #potrzebyWjedzeniu #relacjeWjedzeniu #ARFID #traumaWjedzeniu

Wypełnij zgłoszenieSprawdź wolne terminy
mgr Małgorzata Tchurz

mgr Małgorzata Tchurz

psychotraumatolog, pedagog, dyplomowany praktyk Internal Family System (System Wewnętrznej Rodziny), terapeuta metod opartych na relacji Growth Through Play System, terapeuta neurorozwojowy INPP, właściciel Ośrodka Neuromind

Ponieważ trudności w jedzeniu to złożony problem, wymaga kompleksowego programu, który swym oddziaływaniem obejmie wszystkie zaburzone sfery. Opracowany przeze mnie program terapii zawiera sprawdzone działania i skuteczne techniki, które krok po kroku pomagają dziecku w przełamywaniu lęku i oporu przed jedzeniem. Program ten umożliwia pracę z rodzicami i dziećmi z całej Polski.

Nasze działania realizujemy w 4 krokach:

Pomoc, jakiej udzielamy to praca dziecka i rodzica według Programu KREBS. Zależy nam na zaplanowanym i przemyślanym działaniu., dlatego program ten realizujemy w 4 etapach:

Etap 1

Wyznaczenie celu

1

Etap 2

Sprawdzenie umiejętności

2
Etap 3

Stworzenie planu

3

Etap 4

Wsparcie w realizacji planu

4

Z jakiej formy wsparcia możesz skorzystać?
Powyższe 4 kroki realizujemy poprzez:

Konsultacja stacjonarna

Rozpoczyna się wstępną rozmową z rodzicem. Następnie terapeuta pracuje z dzieckiem. Ostatnim etapem spotkania jest podsumowanie i omówienie wniosków z rodzicem. Konsultacja trwa 2,5 godziny i odbywa się w naszym Ośrodku.

Celem konsultacji jest poznanie dziecka i wstępna ocena umiejętności jedzeniowych oraz  rozpoznanie potrzeb i zasobów rodzica. Na podstawie zdobytych informacji terapeuta może stworzyć Indywidualne Koło Umiejętności Jedzeniowych KREBS, które pomaga zaplanować cały proces terapii.

Jeśli rodzina nie ma możliwości spotkać się na konsultacji stacjonarnej może rozpocząć współprace od sesji online. W takim wypadku terapeuta w trakcie kilku sesji online z rodzicem, ustali z jakimi specjalistami opiekun powinien się skonsultować  (np. z neurologopedą, terapeutą SI) w celu ustalenia poziomu umiejętności dziecka w sferze jedzenia. Wiedza ta, połączona z rozmową z rodzicem również umożliwia stworzenie Indywidualnego Koła Umiejętności Krebs i zaplanowania procesu terapii.

Regularne sesje on-line/stacjonarne

Podczas regularnych sesji indywidualnych wspieramy i prowadzimy rodzica, który nabywa wiedzy, umiejętności i zasobów, żeby dzień po dniu wspierać siebie i swoje dziecko w radzeniu sobie z wyzwaniami w jedzeniu.

Ważną pomocą w ocenie etapu terapii, potrzeb dziecka i rodzica stanowi online-owa „Ankieta umiejętności i postępów dziecka”, którą stworzyliśmy przy współpracy z psychologiem zajmującym się trudnościami w jedzeniu –  dr Nancy Zucker z Duke Center of Eating Disorder w USA. Przed sesjami terapeuta czasem prosi rodzica o krótkie nagrania posiłków dziecka lub innych sytuacji.
Cele sesji z rodzicem, ich czas oraz częstotliwość dostosowane są do potrzeb rodziny i ustalane są indywidualnie z terapeutą prowadzącym. Wspólna praca może koncentrować się  na strategiach wspierania dziecka lub na wsparciu rodzica. Sesje z reguły trwają od 60 do 90 minut i odbywają się regularnie np. co tydzień lub co dwa tygodnie. Doświadczenie pokazuje, że w większości sytuacji, spotkania nie powinny odbywać się rzadziej niż raz w miesiącu.

Sesje online można także łączyć z konsultacjami stacjonarnymi z dzieckiem w ośrodku, a także z udziałem w turnusie.

Intensywny Turnus Stacjonarny

Turnus to czas nauki i zbierania doświadczeń zarówno dla dziecka jak i dla jego rodziców. Podczas turnusu, wspólnie z rodzicami ustalamy cele, dostrzegamy szczegóły i sprawdzamy umiejętności ponieważ terapeuta przebywa z dzieckiem przez 5 dni po kilka godzin. 

Bezpośrednia współpraca z dzieckiem i rodzicem, daje możliwość dokładnego poznania preferencji, trudności, stworzenia indywidualnego programu i zweryfikowania skuteczności zaplanowanych działań. Turnus to przede wszystkim doświadczanie relacji wokół jedzenia zarówno przez dziecko jak i przez rodziców.

Turnus jest więc najbardziej komfortową opcją poznawania możliwości i potrzeb zarówno dziecka jak i rodzica oraz przećwiczenia ich.

Turnus trwa od poniedziałku do piątku od 9-13.

Jeśli rodzina dopiero rozpoczyna współpracę z terapeutą, rekomendujemy wcześniejsze spotkanie się z nim choćby na jednej sesji online.

Wolne terminy turnusów w najbliższym czasie

Zadzwoń by zapytać o szczegóły związane z turnusem ▶️

Dodatkowe wspacie

1. Udział w warsztatach, projektach lub programach grupowych.
W trakcie takich spotkań dajemy wiedzę i budujemy umiejętności rodzica. Dodatkowym atutem jest możliwość kontaktu z innymi rodzicami o podobnych wyzwaniach. O warsztatach i projektach informujemy na bieżąco na naszym FB oraz na stronie www.

2. Udział w grupie zamkniętej na FB
Dostęp do grupy uzyskasz rozpoczynając z nami współpracę (udział w turnusie, udział w konsultacji). W grupie rodzice wymieniają się doświadczeniami i pomysłami. Organizujemy także spotkania z terapeutą, co umożliwia zadawanie pytań i regularne wsparcie. Członkowie grupy mają także dostęp do platformy edukacyjnej, na której zamieszczamy bezpłatne i płatne filmiki edukacyjne.

Czym jest KREBS?

KREBS® to podejście, które łączy wiedzę o nauce jedzenia z uważnością na potrzeby, emocje i doświadczenia zarówno dziecka, jak i jego rodzica.

Baza wiedzy

Nasz kanał na YouTube stanowi dodatkowe wsparcie. To źrodło bezpłatnego dostępu do wiedzy.

Korzystajcie z wiedzy, czerpcie od nas energię, motywację i pomysły! 

Przejdź na YouTube i kliknij dzwoneczek, aby zasubskrybować treści video.

Formularz zgłoszeniowy

W celu zgłoszenia dziecka do programu terapii, prosimy o wypełnienie poniższego formularza.
W zwrotnej informacji otrzymają Państwo dokumenty do wypełnienia i odesłania do nas.

FAQ

Dzielimy się naszą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w obszarze wspierania rodzin z dziećmi z trudnościami w jedzeniu.

Dlatego uruchomiliśmy BLOG, na którym umieszczamy artykuły wspierające rodziców w realizacji celów.

Więcej o naszym podejściu możesz przeczytać na Blogu

Czym jest neofobia żywieniowa?

Neofobia żywieniowa to długotrwała niechęć do pokarmów o konkretnej strukturze, zapachu lub smaku. Dzieci z neofobią żywieniową mają bardzo ograniczony jadłospis. Nie są w stanie gryźć pokarmów stałych lub zjadać papkowatych. Wstręt do określonego rodzaju jedzenia różni się w przypadku każdego dziecka. Jedzenie (szczególnie nowych nieznanych produktów) to silny stres. Warto przy tym podkreślić, iż nie jest to zwyczajne grymaszenie, które w pewnym okresie rozwoju jest normą i próbą malucha decydowania o sobie samym. Neofobia żywieniowa to złożony problem, który ma różny przebieg w zależności od dziecka.